Regels

Buurtbudget aanvragen.

Aanvragen kunnen schriftelijk of digitaal ingediend worden. Ze moeten echter wel de volgende informatie bevatten voordat ze in behandeling kunnen worden genomen.

- Contactgegevens aanvrager - naam, adres, email adres.
- Duidelijke omschrijving van de aanvraag - wat, waarvoor, voor wie.
- Eigen fysieke of financiele bijdrage en/of tegenprestatie.
- Specificatie van de onkosten - waar wordt het geld aan besteed, evt offerte bijvoegen.
- Uitvoeringsdatum* - bij aktiviteiten zoals bijv. straatfeest of de datum van realisatie.
- Draagvlak - bijv handtekeningenlijst voorzien van naam, adres en handtekening van medebewoners die het initiatief ondersteunen.
- Het initiatief vindt plaats binnen het Soesterkwartier.
- Er wordt geen eten of drinken aangevraagd.
* Indien de uitvoeringsdatum wijzigt, dient de werkgroep buurtbudget hier vooraf over geinformeerd te worden.

De aanvrager blijft verantwoordelijk voor de aanvraag en de uitvoering. Onder uitvoering bij een straat of buurtfeest wordt ook verstaan dat de hele staat uitgenodigd wordt, geen uitsluitingen.
Na de uitvoering/ realisatie kan de aanvrager de kosten declareren. Er is de mogelijkheid om een voorschot te krijgen van 75% van het toegekende bedrag.

Regels voor onkosten declaratie.

- U heeft binnen 4 weken na Uw opgegeven uitvoeringsdatum middels foto's en een geschreven verslag, verstuurd aan de werkgroep Buurtbudget Soesterkwartier, duidelijk gemaakt dat Uw project uitgevoerd is.
- U heeft binnen 4 weken na Uw opgegeven uitvoeringsdatum de declaratie volledig ingevuld en met de bijbehorende bonnetjes ingeleverd bij de werkgroep Buurtbudget Soesterkwartier. N.B. 5 weken na de opgegeven uitvoeringsdatum vervalt het recht tot declareren.
- Er kunnen alleen onkosten die betrekking hebben op de aanvraag gedeclareerd worden.